lea-in-Asia.reismee.nl

New year new coutry

Nou daar gaan we weer, in het nieuwe jaar lekker naar Vietnam. Eerst oud en nieuw gevierd, en dan lekker in de trein slapen richting Schiphol. En eigenlijk ging het de hele vlucht zo verder, alleen maar geslapen. Ik werd zelfs niet wakker gemaakt toen we gingen landen, ze hebben heel voorzichtig mijn stoel overeind gezet zodat ik verder kon slapen. Helaas wel met een uur vertraging maar heerlijk uitgeslapen lande ik om 14:30 uur in Hanoi. Daar nog een hele tijd op mijn visum gewacht. Aangezien ik niet de enige was die een visum had aangevraagd en papieren moest invullen, duurde het wel even. Maar uiteindelijk 2 uur later stond ik dan bij de bus. Tja en het verkeer is ook niet het snelste en het beste dus was ik om 19 uur eindelijk in de binnenstad. Daar nog even in een cafĂ© gezegen en tegen 21 uur naar het station om met de nachttrein naar Sapa te gaan. De nachttrein is een ideale uitvinding. Eigen cabine met een bed. Niet dat ik nog moe was, maar ik kwam 7 uur later heerlijk uitgeslapen in Sapa aan. Daar had ik met Judith afgesproken die ik via Facebook had leren kennen. Het weer was niet bepaald goed. De wolken bleven in Sapa hangen waardoor het koud en vochtig was. Dus hebben we besloten een wandeling langs de watervallen en rijstvelden te doen. En het was zeker de moeite waard. Naar 10 Km berg op berg af hebben we nog ergens lekker gegeten en zijn weer terug naar het hotel gelopen. En de beste uitvinding daar was dan wel de elektrische deken. Naar een lange, koude wandeling lekker het warme bed in. En ik heb heerlijk geslapen Vandaag was het weer geweldig, geen wolken die bleven hangen en de zon kwam er door. Dus hebben we besloten een scooter te huren en de dorpen er omheen te bekijken. Maar we waren nog geen 10 KM verder op en we hadden al een lekke band. Nou dan heb ik dit ook een keer meegemaakt. Gelukkig zijn de Vietnamezen heel behulpzaam en hebben ze ons uitgelegd waar we naartoe moesten. Dus de scooter weer een kilometer terug drukken en onze band was binnen 10 min gemaakt. Onderweg werden we nog van Vietnamezen uitgenodigd om te lunchen. Hun waren ook aan het reizen en hadden een grootte picknick voorbereid. Dus daar nog even iets gegeten en een biertje met hun gedronken. Met de scooter door Vietnam is toch echt wel het beste, je ziet veel en kunt overal naartoe. Tussendoor nog even naar een bar geweest en nu zit ik met Judith in een restaurant, scooter is weer ingeleverd en in een uurtje gaat onze nachtbus terug naar Hanoi. Waar ik nog niet echt plannen heb. Ik wacht eerst even het weer af. Ein neues Jahr ein neues Land. Im neuen Jahr gehts nach Vietnam. Erst Silvester gefeiert, dann im Zug Richtung Schiphol schön geschlafen. Und eigentlich ging dass den ganzen Flug so weiter, ich hab nur geschlafen. Ich wurde nicht mal wach gemacht wĂ€hrend der Landung, die haben meinen Stuhl vorsichtig aufgestellt, damit ich weiter schlafen konnte. Leider mit einer VerspĂ€tung von einer Stunde, aber gut ausgeschlafen, landete ich um 14:30 Uhr in Hanoi. Dort habe ich lange auf mein Visum gewartet. Da ich nicht die einzige war, die ein Visum beantragt hatte und Papiere ausfĂŒllen musste, dauerte es eine Weile. Aber schließlich war ich 2 Stunden spĂ€ter fertig und beim Bus. Nun, der Verkehr ist nicht der schnellste und der beste, also war ich erst um 7 Uhr in der Stadt. Dort hab ich mich schön in ein CafĂ© gesetzt und bin um 9 Uhr Richtung Bahnhof gelaufen, um den Nachtzug nach Sapa zu nehmen. Der Nachtzug ist eine ideale Erfindung. Eine eigene Kabine mit Bett. Nicht dass ich mĂŒde war, aber ich kam sieben Stunden spĂ€ter ausgeschlafen in Sapa an. Ich hatte mich mit Judith verabredet, die hab ich ĂŒber Facebook kennengelernt. Das Wetter war nicht besonders gut. Die Wolken blieben in Sapa hĂ€ngen und deswegen war es recht kalt und feucht. Also beschlossen wir eine Wanderung entlang der WasserfĂ€lle und Reisfelder zu machen. Und es hat sich auf jeden Fall gelohnt. Nach 10 km Berg auf Berg ab haben wir irgendwo schön gegessen und sind zurĂŒck zum Hotel gelaufen. Und die beste Erfindung dort war die Heizdecke. Nach der langen kalten Wanderung ins warme Bett. Und ich habe wunderbar geschlafen Heute war das Wetter super, keine Wolken und die Sonne kam durch. Also haben wir beschlossen, einen Roller zu mieten und uns die umliegenden Dörfer an zu gucken. Aber wir waren noch keine 10 km weiter und hatten bereits einen platten Reifen. Na dann habe ich das auch mal miterlebt. Zum GlĂŒck sind die Vietnamesen sehr hilfsbereit und haben uns erklĂ€rt, wohin wir gehen mussten. Den Roller also wieder einen Kilometer zurĂŒck geschoben und unser Reifen wurde innerhalb von 10 Minuten repariert. Auf dem Weg wurden wir von Vietnamesen zum Mittagessen eingeladen. Sie waren auch am reisen und hatten ein großes picknick vorbereitet. Also haben wir zusammen gegessen und ein Bier mit denen getrunken. Mit dem Roller durch Vietnam ist wirklich das Beste, man sieht viel und kann ĂŒberall hinkommen. Zwischendurch sind wir in eine Bar gegangen und jetzt bin ich mit Judith in einem Restaurant. Den Roller haben wie zurĂŒckgebracht und in einer Stunde fĂ€hrt unser Nachtbus nach Hanoi zurĂŒck. Wo ich noch nicht wirklich PlĂ€ne habe. Ich warte zuerst das Wetter ab.

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie