lea-in-Asia.reismee.nl

Christmas and new year

20.12

Heute ging der lustige Trip weiter. Entlang der KĂĽste Richtung Sydney. Mittags am Supermarkt angehalten um was zu essen zu kaufen. Und dann zum Strand. Tja am Strand angekommen kamen die Wolken ins natĂĽrlich auch regen. Warum auch nicht. Also wieder ins Auto und zum free Camping. Dort gekocht und auf der Suche nach unserem Wein den wir gestern gekauft hatten. Aber irgendwie war der nicht mehr auf zu finden, wahrscheinlich irgendwo stehen gelassen. Also mussten wir halt unsere letzten Flaschen Bier und eine Flasche Wein trinken. Blieb uns nichts anderes ĂĽbrig. Nach einer Stunde trinkspiele gespielt zu haben war auch dieser Vorrat auf. Also einfach mal frĂĽh ins Bett.

21.12

Das erste was heute angesteuerte wurde war ein Getränke laden. Erst mal neues Bier kaufen. Und dann ab zum Strand. Da bisschen die Sonne genossen und geschwommen. Am Mittag wieder weiter Richtung Sydney. Am free Camping wieder was gekocht und trinkspiele gespielt.

22.12

Heute morgen sind wir erst mal zu einem Strand gefahren. Es war schon wieder der letzter Tag unserer lustigen Reise. Und dann noch 3 Stunden Autofahrt bis Sydney. In Sydney waren wir erst noch am Strand und gehen Abend hat Koen uns nach Hause gebracht. Saskia zum Hostel, mich zu einem nahe geilem Haus mit 4 Schlafzimmer, 3 Badezimmer, eine richtige Dusche, Badewanne, Küche, Waschmaschine und sogar Spülmaschine. Der hamma. Naja und Koen hat bei eine Freundin übernachtet. Also ich wohne jetzt in diesem mega geilem Haus weil Daniel ( Bei dem ich am Anfang meiner Reise couchsurfing gemacht habe ) aufs Haus seiner Freunde aufpassen muss. Die sind im Urlaub und die Vermieten 2 Zimmer vom über Airbnb. Also muss er dass mit Airbnb alles klären, die Zimmer wieder aufräumen, den läuten den Schlüssel übergeben usw. Und ich darf hier umsonst übernachten ... yeaaahhh. Nach 2 Monaten rumreisen schätzt man so ein Haus richtig. Für mich ist dies jetzt richtiger Luxus. Es schläft noch ein anderes Mädchen hier im Haus, Laura sie kommt aus England, könnte also lustig werden. Naja also alle haben sich fertig gemacht zu Hause, dann sind wir nochmal in die Stadt haben dort zusammen gegessen und feiern gegangen als Abschied.

23.12

Heute hab ich mich mit Dana getroffen. Sind bisschen schoppen gegangen, ich brauchte ganz ganz dringend neue Flipflops, und ein neues t-Shirt kann auch nicht schaden. Und dann ab ins Wasser, bisschen Sonnen. Dann irgendwo was getrunken, weiter schoppen und Abend nach Hause. Laura war auch dort, sie hat gefragt was ich morgen vor habe und wollte gerne mit nach Manly kommen. Yes way not

24.12

Yeahhh heute ist heilig abend. Also hab ich Laura mitgenommen zu Fähre, dort haben wir uns mit Dana getroffen und dann mit der Fähre nach Manly. Heben ein bisschen geshoppt, sind über den kleinen Markt gegangen, haben ein Kaffee getrunken und wo wir zum Strand wollen fing es an zu Gewittern. Also haben wir uns ins Restaurant gesetzt was gegessen und nach dem Regen ab zum Strand. Bei Sonnenuntergang sind wir dann mit der Fähre zurück gefahren. Aufm Rückweg kann man dann das Oprahouse und die harbour Bridge beleuchtet sehen, und natürlich auch den Rest von Sydney. An der Fähre haben wir uns dann verabschiedet und bin mit Laura zurück nach Hause. Wir sind noch zu einer Party am Hafen gegangen und haben Weihnachten rein gefeiert

25.12

Ich bin heute bei der Familie von Dana eingeladen zum weihnachtslunch. Das soll ja was geben. Also mein neues geshopptes outfit an ( schwarzes Kleid ) obwohl ich nie Kleider trage. Und dann ab zum Bus. Alle haben mich super herzlich empfangen, die bei Jungs waren am Anfang nog ein bisschen schĂĽchtern aber nach einer Weile ging das auch. Also haben wir erst mal zusammen gegessen. Nach dem Essen mit den Jungs gespielt, Trampolin gesprungen, Luftballons aufgeblasen und twister gespielt. Gegen Abend bin ich dann wieder nach Hause

26.12

Heute ist der zweite Weihnachtstag und in Australien Jahres Schlussverkauf. Ich habe noch nie soooo viele läute in den Läden gesehen. Die standen Schlange damit sie in den Laden konnten. Also bin ich mir Dana und Ellen aus dem Trubel raus und was essen gegangen. Gegen Nachmittag sind wir dann alle wieder nach Hause gefahren. Zu Hause angekommen stand eine Frau vor der Tür. Wie sich herausstellte war es Anna aus Deutschland und hatte in unserem Haus ein Zimmer gemietet. Sie ist eine Aupair Oma. Ziemlich cool. Sie ist 61 Jahre und war schon überal auf der Welt als Aupair. Hab mich noch sehr lange mir ihr unterhalten und bin dann ins Bett.

27.12
Heute hatte ich mich mit Dana am Strand verabredet. Erst eben ĂĽbern Markt, da hab ich mir noch 3 Ringe gekauft und dann zum Strand. Die Wellen waren aber so hoch, das man am besten nur bis zu den Knien rein geht. Am Nachmittag noch was trinken Gegengabe und am Abend kamen Dana und Ellen vorbei, haben trinkspiele gespielt und sind Abend noch feiern gegangen

27.12

Heute bin ich zu coogee Beach gefahren und habe einfach mal nichts gemacht. Einfach nur Musik hören und das Wetter genossen. Am Abend hatte ich mich mit Laura verabredet. Also bin ich zu ihr gefahren und sind dann mit 6 läuten ins Ivy gefahren. Ein echt guter Club, mit 5 Etagen und Pool.

29.12

Heute morgen hatte ich ein kleinen Zettel vor der TĂĽr liegen von Anna ( Mitbewohnerin die das Zimmer gegenĂĽber von mir hat ) ob wir heute Abend zusammen essen wollen. Klar ich bin dabei. Dann braucht keiner von uns fĂĽr sich alleine zu kochen. Gegen Mittag bin ich in den Butanic Garden gefahren, habe Fotos gemacht und mich in Schatten gesetzt und mein Buch gelesen. Gegen Abend wieder nach Hause und zusammen mit Anna gekocht, Wein getrunken und jede menge gequatscht.

30.12

Heute habe ich meine ganzen Sachen zusammen gepackt und bin zu Dana gefahren. Die nächsten pa Tage bleibe ich bei ihr. Haben heute mal geguckt von wo wir das Feuerwerk am besten sehen können, und sind für den Abend und Silvester einkaufen gegangen. Haben abends zusammen was gekocht und haben einen Film geguckt.

31.12

Heute morgen haben wir unsere Taschen eingepackt, und versucht den Wein so gut wie möglich drin zu verstecken. Auf den öffentlichen Plätzen fürs Feuerwerk ist kein Alkohol erlaubt. Also gegen 12 Uhr sind wir dann Richtung park und gegen 2 Uhr hatten wir uns ein schattiges Plätzchen raus gesucht. Ein pa Freunde von Dana kamen auch noch dazu und dann bräuchten wir nur noch bis 9 Uhr zu warten bist die erste Feuerwerk Show anfing. Nach 9 Uhr haben wir uns dann ein besseren Platz für die große Show raus gesucht, war garnicht so einfach mit so fielen läuten. Aber wir standen ganz vorne am Ufer mit recht guter Aussicht.
Die Show war richtig gut, nur das wieder nach Hause kommen war garnicht so einfach. Wir haben 3 Stunden gebraucht um wieder nach Hause zu kommen. Und da bin ich auch tot ins Bett gefallen.

01.01

Heute erst mal lange ausgeschlafen. GefrĂĽhstĂĽckt und mittags zum Strand. Also ein ruhigen Tag. Noch ein bisschen einkaufen gegangen und abends zusammen gekocht. Heute habe ich auch welche gefunden die mit mir nach Melbourne reisen, und mit denen werde ich morgen mit fahren.

20.12

Vandaag ging de reis verder. Langs de kust richting Sydney. S’middags stopten we om iets te eten te kopen. En dan naar het strand. Lagen we net aan het strand begin het te regenen. Heb ik wel weer. Dus terug naar de auto en een plekje om te slapen opgezocht. Daar lekker gekookt en op zoek naar onze wijn die we gisteren hadden kochten. Maar op de een of andere manier was die er niet meer ( ik heb hem echt niet opgedronken) , waarschijnlijk ergens laten staan. Dus moesten we onze laatste biertjes drinken en een fles wijn die nog in de auto lag. Na een uur drankspelletjes was ook dat op. Dus gingen we maar vroeg naar bed.

21.12

Het eerste wat we vandaag deden, was nieuw bier halen. En dan naar het strand. Daar lekker van het zonnetje genoten. S’ middags verder richting Sydney. Op een free camping weer iets gekookt en spelletjes gespeeld.

22:12

Vanochtend zijn we eerst naar een strand geweest. Het was al de laatste dag van onze leuke reis. En dan nog 3 uur rijden naar Sydney. In Sydney waren we nog op het strand geweest en 's avonds bracht Koen ons naar huis. Saskia naar het hostel, ik naar een super leuk huis met 4 slaapkamers, 3 badkamers, een goede douche, bad, keuken, wasmachine en zelfs vaatwasser. Super gaaf. En Koen sliep bij een vriend . Dus nu woon ik in dit geweldige huis omdat Daniel (bij wie ik in het begin van mijn reis couchsurfing gedaan heb) op het huis van zijn vrienden moet passen. Ze zijn op vakantie en verhuren 2 kamers via Airbnb. Dus hij moet dat met Airbnb regelen, de kamers weer opruimen, de sleutel aan de mensen geven, enz. En ik mag hier zo maat slapen ... yeaaahhh. Als je 2 maanden rondreist, dan waardeer je zo'n huis echt. Voor mij is dit nu echte luxe. Nog een ander meisje slaapt hier in het huis, Laura komt uit Engeland dus dat wordt gezellig. Maar iedereen ging even douchen en zich klaar maken, toen gingen we lekker de stad in om samen te eten en afscheid te nemen.

23.12

Vandaag heb ik Dana weer gezien. Eerst even lekker winkelen, ik had echt nieuwe flip-flops nodig en een nieuw T-shirt kan ook geen kwaad. En dan naar het strand, een beetje zonnebaden. Daarna ergens wat gaan drinken, nog even aan de promenade wezen winkelen en 's avonds naar huis. Laura was er ook, ze vroeg wat ik morgen van plan was en wilde wel naar Manly . Gezellig

24.12

Yeahhh vandaag is kerst avond. Vandaag nam ik Laura mee naar de ferry, waar we met Dana hadden afgesproken. Dus samen lekker met de ferry en naar Manly. Een beetje winkelen, over een marktje gelopen, koffie drinken en naar het strand gaan. Lagen net aan het strand begon het te onweren. Dus gingen we in een restaurant zetten en lekker wat eten. Na de regen big even het strand op geweest. Bij zonsondergang gingen we terug met de ferry. Vanaf de ferry zie je het Oprahouse en de Harbour Bridge verlicht, en natuurlijk de rest van Sydney. Super mooi. In Sydney namen we afscheid en ik ben weer met Laura naar huis gegaan. We gingen s’ avonds nog naar een feest in de haven. Was best gezellig

25.12

Vandaag ben ik uitgenodigd bij Dana's familie om te lunchen. Ben benieuwd hoe ze zijn. Dus mijn nieuwe outfit (zwarte jurk) aan gedaan. hoewel ik nooit jurkjes draag. Dus met de bus naar Dans . Iedereen was super lief, de jongens waren in het begin een beetje verlegen, maar na een tijdje niet meer. Dus we hebben eerst samen gegeten. Na het eten gespeeld met de jongens, trampoline springen, ballonnen opblazen en twister gespeeld. 'S Avonds ben ik weer naar huis gegaan.

26.12

Vandaag is het tweede Kerstdag en één of andere uitverkoop in Australië. Ik heb nog nooit zooooooooooooooooooooo veel mensen op één hoop gezien in de winkels. Ze stonden in de rij om in de winkel te komen. Dus ik ging met Dana en Ellen uit de drukte en lekker wat eten. In de middag gingen we allemaal terug naar huis. Thuis stond een vrouw voor de deur. Het bleek Anna uit Duitsland te zijn, ze had een kamer in ons huis gehuurd. Ze is een Aupair-oma. Best cool. Ze is 61 jaar oud en werkte overal al op de wereld. Heb nog lang met haar staan kletsen en dan naar bed.

27.12
Vandaag weer met Dana afgesproken. Nog even over de markt gelopen, daar nog 3 ringen gekocht en toen naar het strand. De golven waren zo hoog dat we maar tot aan de knieën in het water konden staan. 'S Middags nog wat gedronken en' s avonds kwamen Dana en Ellen langs, spelletjes gedaan en 's avonds uit geweest.

27.12
Vandaag had ik een afspraak met Dana op het strand. Nog maar net over de markt, want ik kocht mezelf 3 ringen en toen naar het strand. Maar de golven waren zo hoog dat het het beste is om alleen naar de knieën te gaan. 'S Middags was er iets te drinken en' s avonds kwamen Dana en Ellen langs, speelden ze spelletjes en gingen ze 's avonds feesten

28.12

Vandaag ben ik lekker bij coogee beach geweest en heb lekker niks gedaan. Beetje muziek luisteren en van het weertje genieten. 'S Avonds met Laura afgesproken en gezellig met haar en haar vrienden uit geweest. Een best goede club, met 5 verdiepingen en een zwembad.

29.12

Vanochtend had ik een briefje voor de deur van Anna (kamergenoot die de kamer tegenover me heeft) of we samen willen eten vanavond. Natuurlijk, waarom niet. Dan hoeft niemand voor zichzelf te koken. S’ middags ben ik bij de Butanic Garden geweest, foto's gemaakt en lekker in de schaduw gaan zitten en mijn boekje gelezen . Thuis samen met Anna gekookt, wijn gedronken en veel gekletst.

30.12

Vandaag pakte ik al mijn spullen in en reed naar Dana. De komende dagen blijf ik bij haar. Vandaag nog even gekeken waar we het vuurwerk het best kunnen zien en hebben boodschappen gedaan voor de avond en oudejaarsavond. 'S Avonds iets gekookt en een film gekeken.

31.12

Vanochtend hebben we onze tassen gepakt en geprobeerd de wijn zo goed mogelijk te verstoppen. Op openbare plekken waar je het voorwerk kunt zien is geen alcohol toegestaan. Tegen 12 uur zijn we dan naar het park gereden en tegen 2 uur hadden we naar een leuk schaduwplekje. Een paar vrienden van Dana kwamen ook bij ons zitten en dan moesten we wachten tot 9 uur voordat de eerste vuurwerkshow begint. Na 9 uur liepen we naar een betere plek voor de grote show, het was niet echt makkelijk met zo veel mensen. Maar we waren helemaal aan de voorkant van de revier met een vrij goede uitzicht. Het voorwerk was echt mooi, alleen om terug naar huis te komen was niet zo makkelijk. We deden er 3 uur over om terug naar huis te komen. En thuis viel ik meteen in slaap.

1.1

Vandaag lekker lang geslapen. Ontbeten en s’ middags naar het strand. Dus een rustige dag. Nog een paar boodschappen gedaan en samen gekookt. Vandaag heb ik nog mensen gevonden die ook naar Melbourne willen en waar ik morgen mee kan rijden.