lea-in-Asia.reismee.nl

Hanoi and Ninh Binh

Daar was ik dan, weer terug in Hanoi. We kwamen s’nachts aan en ik ben meteen naar bed gegaan. Judith werd s’ochtends opgehaald voor haar trip naar Cad Ba en ik bleef nog 2 dagen in Hanoi. Ik had Hanoi veel groter verwacht, maar het viel reuze mee. Wel een hele grote markt met van alles te koop. Dus op de terugweg even goed inslaan. Verder hebben ze super gezellige cafés en restaurants waar je heerlijk kunt eten. Vanuit Hanoi ben ik naar Ninh Binh gegaan met de trein. Het reizen door Vietnam is super makkelijk. Je kunt gewoon een bus/trein kaartje via internet bestellen en je krijgt een E- Ticket via de mail gestuurd. In Ninh Binh was het weer helaas niet al te best. 20 graden en af en toe tegen. Natuurlijk veel beter dan bij ons, dus eigenlijk mag ik niet klagen. In Ninh Binh heb ik een grote wandeltocht van 20 Km gedaan door het National Park langs de plekken waar ze King Kong hebben opgenomen. Super indrukwekkend met al die rotsen, bergen en rivieren. Helaas was het behoorlijk bewolkt en was het uitzicht iets minder. De volgende dag door het dorpje Ninh Binh gelopen en langs de markt geweest. Helaas regende het bijna de hele dag. En toen s’avonds met de nachtbus naar Dong Hoi. Dat was nog wel even een dingetje. De opstap plek was een stuk buiten de stad, maar vanuit het hostel wouden ze mij er wel even naartoe brengen. De Vietnamezen zijn echt super vriendelijk en behulpzaam. Bij de opstap plek aangekomen was ik daar als enige. Dat vond ik al best raar. Dus ik naar een restaurant gelopen om te vragen of ik hier wel goed was, maar blijkbaar wel. Uiteindelijk gingen ze toch even met de busmaatschappij bellen om te vragen hoe laat de bus komt. Bleek die een uur vertraging te hebben. Maar om 22 uur nog steeds geen bus. En ik zat daar nog steeds in mijn eentje. Ik al zitten nadenken wat ik doe als die bus niet komt, hoe ik weer terug de stad in kom, komt om 22:45 uur eindelijk de bus. Was bijna weg gegaan. En ondanks de vertragen 2 uur eerde in Dong Hoi aangekomen. Zit hier nu lekker in een café, de zon schijnt en ga even kijken wat ik vandaag allemaal ga doen




Da war ich wieder in Hanoi. Wir kamen nachts an und ich bin sofort ins Bett gegangen. Judith wurde am Morgen für einen Trip nach Cad Ba abgeholt und ich bin noch zwei Tage in Hanoi geblieben. Ich habe Hanoi viel größer erwartet, aber es war ganz gut so. Ich konnte alles zu Fuß machen. In der Mitte war ein sehr großer Markt mit allem möglichen zum kaufen. Also auch auf dem Rückweg vielleicht doch noch eine größere Tasche kaufen. Außerdem gibt es super gemütliche Cafés und Restaurants, in denen man richtig gut essen kann. Von Hanoi aus bin ich mit dem Zug nach Ninh Binh gefahren. Durch Vietnam zu reisen ist super einfach. Man kann einfach ein Bus/Zug ticket im Internet bestellen und bekommt ein E-Ticket per Mail geschickt. In Ninh Binh war das Wetter leider nicht so gut. 20 Grad und ab und zu regen. Natürlich viel besser als bei uns, also kann ich mich eigentlich nicht beklagen. In Ninh Binh habe ich eine 20 km lange Wanderung gemacht durch den Nationalpark entlang den Orten, an denen King Kong aufgenommen wurde. Super beeindruckend mit all den Felsen, Bergen und Flüssen. Leider war es ziemlich bewölkt und die Aussicht war nicht gut. Am nächsten Tag bin ich noch durch das Dorf Ninh Binh und am Markt vorbei gelaufen. Leider hat es fast den ganzen Tag geregnet. Und dann abends mit dem Nachtbus nach Dong Hoi. Das war noch so eine Sache. Der Halteplatz war etwas außerhalb der Stadt, aber vom Hostel aus wollten sie mich dorthin bringen. Die Vietnamesen sind wirklich sehr freundlich und hilfsbereit. Als ich am Halteplatz ankam, war ich die einzige dort. War ein bisschen komisch. Also bin ich ins Restaurant gegangen und habe gefragt ob der Bus wirklich hier hält, aber anscheinend schon. Schließlich riefen die, die Busgesellschaft an, um zu fragen, wann der Bus kommt. Es stellt sich heraus, dass der Bus eine Stunde Verspätung hatte. Aber um 22 Uhr war immer noch kein Bus da. Und ich war immer noch die einzige. Ich hab schon überlegt was ich mache, wenn der Bus nicht kommt, wie ich zurück in die Stadt komme. Aber um 22:45 Uhr kam der Bus endlich. Und trotz der Verspätung kamen wir 2 Stunden früher in Dong Hoi an. Und jetzt sitze ich hier in ein Café, die Sonne scheint und gucke mal was ich heute machen werde

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!