lea-in-Asia.reismee.nl

Dong Hoi, Hoi An and Nha Trang

Ben lekker een dagje in Dong Hoi geweest. Heb lekker van het weertje genoten, beetje langs de rivier gewandeld en een hapje gegeten in een super knus restaurant. Was wel een geslaagde dag. S’avonds dan weer met de trein verder naar Da Nang. Daar heb ik een scooter gehuurd ben de Van Hoi Pass gereden, langs de bergen en de Dragon Bridge. Verder vond ik het eerlijk gezegd niet echt heel mooi daar. Veel te vol en te druk in de stad. Dus de volgende dag lekker op tijd naar Hoi An. Een dorpje verder op. Nou en daar had ik wel weken kunnen blijven. Wat gezellig is het daar. S’avonds allemaal lichtjes en lantaarntje op straat. Veel gezellig cafés en restaurantjes. Leuke winkeltje om te shoppen en een Night Market. Gewoon een lekker vakantie gevoel. Het strand was ook super mooi. Maar naar 3 dagen had ik alles wel gezien en was nieuwsgierig naar de rest. Dus weer lekker met een nachtbus verder baar Nha Trang, en daar zit ik nu in een super gaaf café, met hangmatten en ben lekker aan het relaxen.

Ich bin einen Tag in Dong Hoi gewesen. Das Wetter war super, am Fluss entlang gelaufen und in einem super gemütlichen Restaurant was gegessen. War ein super Tag. Am Abend bin ich dann wieder mit dem Zug nach Da Nang gefahren. Dort habe ich mir einen Roller gemietet und bin den Van Hoi Pass gefahren und entlang der Drachenbrücke. Aber sonnst fand ich ehrlich gesagt nicht so besonders. Viel zu voll in der Stadt. Also am nächsten Tag nach Hoi An. Ein Dorf weiter. Nun, ich hätte wochenlang dort bleiben können. Was für ein Süßer Ort. Abends mit vielen Lichter und Laternen auf der Straße. Viele gemütliche Cafés und Restaurants. Schöne Läden zum Shoppen und einen Nachtmarkt. Ein super Urlaubsort. Der Strand war auch super schön. Aber nach 3 Tagen hatte ich alles gesehen und war neugierig auf den Rest. Also nochmal mit einem Nachtbus weiter nach Nha Trang, und da bin ich jetzt in einem super coolen Cafe, mit Hängematten und mache einfach mal nichts