lea-in-Asia.reismee.nl

The philippines

Ben spontaan lekker naar de Filipijnen gevlogen vrienden opzoeken die daar op vakantie zijn. Ben eerst naar Cebu gevlogen en in het zuiden van het eiland een appartementen met z’n drieën geboekt. Drie dagen een beetje alles verkent, naar een watervallen geweest en naar verschillende strandjes. Nu moet ik zeggen dat het best wel op Vietnam lijkt. Alleen het eten is hier niet zo goed maar de stranden natuurlijk wel iets mooier. We zijn dan van Cebu met de ferry naar Bohol gegaan, hebben daar 2 dagen een scooter gehuurd en rondgereden. Naar de chocolate hills geweest en lekker een dag aan het strand gelegen. De volgende dag weg terug met de ferry naar Cebu en dan met het vliegtuig naar Palawan. Daar zijn we de eerste 2 dagen in Sabang gebleven. Super leuk hutje in het bos direct aan het strand. Ze hebben wel op heel veel plekken alleen s’avonds stroom of maar een pa uurtjes. Even wennen maar gaat prima. Daar hebben we een tocht naar de grootste ondergrondse revieren gedaan met een bootje, super leuk. En met een soort kabelbaan naar beneden. S’ avonds nog een vuurtje aan het strand gemaakt met twee anderen die we hebben leren kennen. Echt super gezellig. En de volgende ochtend weer met de bus verder naar El Nido. Daar ben ik nu al 3 dagen. En de stranden zijn super gaaf. Je kunt lekker met de scooter rondrijden, alles een beetje verkennen en verschillende strandjes opzoeken. In de stad zelf zijn wel echt veel toeristen, maar daardoor wel veel mensen leren kennen

Bin spontan mal auf die Philippinen geflogen um Freunde zu besuchen, die dort Urlaub machen. Ich bin zuerst nach Cebu geflogen, im Süden der Insel haben wir uns ein kleines Appartement genommen. Drei Tage sind wir da geblieben, um alles zu erkunden. Sind bei Wasserfällen und zu verschiedenen Stränden gewesen. Jetzt muss ich sagen, dass es ein bisschen wie Vietnam aussieht. Nur das Essen ist hier nicht so gut, aber die Strände sind natürlich viel schöner. Wir sind dann mit der Fähre von Cebu nach Bohol gefahren, haben dort zwei Tage lang einen Roller gemietet und alles erkundet. Wir waren bei den Schokoladenhügeln und einen Tag am Strand. Danach nach wieder mit der Fähre nach Cebu und dann mit dem Flugzeug nach Palawan. Wir waren die ersten 2 Tage in Sabang. Superschöne Hütte im Wald direkt am Strand. Es gab da aber nur nachts ein pa Stunden Strom, gewöhnt man sich aber schnell dran. Wir sind dort mit dem Boot zu dem größten unterirdischen Fluss gefahren, super schön, und dann mit einer Seilbahn runter. Am Abend habe wir am Strand mit zwei anderen, die wir dort kennengelernt haben, ein Feuer am Strand gemacht. Wirklich super gemütlich. Und am nächsten Morgen wieder mit dem Bus nach El Nido. Ich bin jetzt seit 3 Tage dort. Und die Strände sind super cool. Sind mit dem Roller herumfahren, alles ein bisschen erkunden und zu verschiedene Strände gefahren. In der Stadt selbst gibt es viele Touristen, aber dadurch lernt man auch viele Menschen kennen