lea-in-Asia.reismee.nl

1 nov- 2 nov

1.11

Die erste Nacht habe ich geschlafen wie ein Baby. Mich um 11 Uhr mit Dana am Strand verabredet. Und mit ihr den Coogee to Bondi Beach Walk gemacht. Das sind so um die 6 Km Wanderweg an ganz vielen Stränden vorbei. Es war bewölkt und so um die 18-19 grad also lange Hose und t-Shirt an. Ja und was soll ich sagen, so wie ich immer dass Glück habe kam ab Mittag die Sonne raus und ich hab mich richtig verbrannt. Trotz vielen Wolken hab ich es mal wieder geschafft. Abends sind wir zusammen einkaufen gegangen und haben bei mir was leckeres gekocht. Und irgendwie wurde der Sonnenbrand immer schlimmer. Nach dem Abendessen mit den läuten ausm Haus noch ein pa Bier getrunken, und rechtzeitig ins Bett.

2.11

Naja der Sonnenbrand war nicht besser geworden. Mein Nacken war Knall rot und vor allem auch meine Hände. Also am Morgen richtig gut eingecremt, cappi auf, Sonnenbrille auf und auf ging’s. Ich hatte mich wieder mit Dana verabredet. Wir sind mit dem Bus und die Stadt gefahren und haben uns alles mögliche angesehen. Noch eben Aloe Vera gekauft für meinen Sonnenbrand. Der irgendwie immer schlimmer wurde. Meine Hände waren Knall rot. Frage mich nicht wie ich es hin bekommen habe. Gegen Abend lecker was gegessen bei Ribs & Burgers. Und natürlich am Supermarkt gehalten und Tim Tam gekauft ( typisch Australische Plätzchen ) bin sehr gespannt wie die schmecken. Zu Hause angekommen hab ich mich dick eingecremt mit Aloe Vera und die läute ausm Haus haben sich tot gelacht. Wie ich sowas nur hin bekommen habe an so einem bewölkten Tag. An den Abend bin ich auch früh ins Bett gegangen.


1.11

De eerste nacht sliep ik als een baby. S‘ ochtends om 11 uur had ik met Dana afgesproken aan het strand. Om met haar de Coogee to Bondi Beach Walk te lopen. Iets van 6 km lange wandelroute langs allemaal strandjes. Het was bewolkt en rond de 18-19 graden dus lange broek en t-shirt aan. Ik heb natuurlijk altijd geluk, s’ middags kwam de zon af en toe te voorschijn en ik heb me echt super erg verbrand. Ondanks al die wolken heb ik het toch voor elkaar gekregen . 'S Avonds gingen we samen boodschappen doen en bij mij gezellig koken. En de zonnebrand werd alleen maar erger. Na het eten, met de rest van het huis een paar biertjes gedronken en op tijd naar bed.

2.11

Nou, de zonnebrand werd niet echt beter. Mijn nek was knalrood en vooral mijn handen. S’ ochtends goed ingesmeerd, petje op, zonnebril op en weer richting strand. Daar had ik die ochtend weer met Dana afgesproken. We gingen met de bus de stad in en hebben van alles gezien. Ik heb nog even aloë vera gekocht voor mijn zonnebrand. Wat op de een of andere manier alleen maat erger werd. Mijn handen waren knalrood. Vraag me niet hoe ik het heb gedaan. ‘S Avonds heerlijk gegeten bij Ribs & Burgers. En natuurlijk bij de supermarkt Tim Tam (typische Australische koekjes) gekocht, ben erg benieuwd hoe ze smaken. Toen ik thuiskwam, heb ik me goed ingesmeerd met Aloë Vera. Ze moesten er wel een beetje om lachen. Hoe ik het toch voor elkaar kreeg te verbranden op zo'n bewolkte dag. 'S Avonds ging ik op tijd naar bed

Reacties

Reacties

Annette behrens

Ja Lea de UV straling is vele malen sterker dan in Nederland

Anita

Zeg toch! Goed voor hezelf zorgen! Wil t weer een beetje??

Lea Plietker

Ja ben nu lekker aan het vervellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!